Hissmofors-spelen

Nu har jag kommit hem från en helt lyckad tävlingshelg! Det började med 60m häck på lördag morgon. Var inte så måga startandes. Haha, faktiskt var det bara Jag och Evelina S som var med. Hon är otroligt duktig i häck och i en massa andra grenar. När skottet gick så kändes det inge bra. Jag tröck inte på tillräckligt fram till första häcken, så resultatet blev fel ben över. Mellan häckarna kändes som jag tog jätte kliv, och gud vad sakta det gick! Men helt plötsligt när Evelina hade kommit över tredje häcken så avbröt hon loppet. Och jag blev förvånad och börja sakta in, när jag sadean kom på mig själv att jag kan ju inte avbryta bara för att hon gjorde det! Haha, så jag ökade farten igen och sprang själv in till mål. Ja, inte blev de världens bästa tid, men en guldmedalj sitter ju aldrig fel, hehe. Min andra gren, som var höjd skulle börja tio över fem! Så istället för att va kvar på arenan så åkte jag och mina föräldrar till våra föredetta grannar. Trevligt att få se hur dom bor nu, och ännu trevligare att få träffa dom igen =) När vi kom tillbaka, så var jag lite halvseg och rätt trött, men de försvann så fort jag börja värma upp och när vi hoppade in oss var jag otroligt pepp! Allt stämde och jag bara flög över ribban. Så jag bestämde mig för att gå in på 1.40. När ribban hade kommit till 1.35 såg det väldigt högt ut för att bara va 1.25 och jag blev en aning nervös, för tänk om jag skulle riva ut mig på min ingångshöjd? När det var min tur slog mitt hjärta i 100km/h. Tekniken blev inte lika bra som på inhoppningen, men som tur var kom jag över. På 1.43 rev jag på första hoppet. Men klarade de sedan. 1.46 och 1.49 klarade jag på första försöken (kunde inte varit mer lättad!) på 1.49 rev den sista tjejen ut sig och jag blev vinnaren! Men jag fick så klart fortsätta hoppa och man får välja själv vilken höjd man vill ha så jag valde 1.52 som är mitt utomhus pers (inomhus perset 1.51). Och tro det elr ej, men på första försöket klarade jag det! Det var extra spännande, när mitt höjdhopp var den sista grenen så alla som var kvar på arenan stod o kollade på när jag hoppade och skulle klappa igång mig. Tyvärr rev jag ut mig på 1.55. Men vad gör de när man har persat =) och som sagt var det ju första tävlingen för i år så jag kan ju inte va mer än nöjd. 60m som jag hade idag behöver vi inte prata om, haha. Inte försen i slutet av loppet började jag trycka (sov väl i början) så det blev bara 9.13, haha. Synd att jag inte kom till final för efter loppet var jag mycket piggare än innan. Men men, höjden är ändå viktigaste för mig. Huvudsaken är att de går bra =)



Hissmofors-spelen -06

Nu ska jag gå och packa upp. Skriver senare om övernattningen med kamratstödjarna =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0