Stockholmsresan med klassen

Nu ska jag äntligen ta tag och berätta om min resa till Stockholm med klassen.

För exakt en vecka sedan klev jag upp ruskigt tidigt och var på skolan strax efter sex på morgonen. En dubbeldäckare plockade upp oss eftersom vi var två klassen som skulle åka, dock var vi knappt 20 stycken totalt så en vanlig buss skulle ha räckt.. Men det var skönt för då hade min klass hela övervåning för oss själva och det var rätt najs!

Efter några timmar kom vi fram till Stockholm och lastade genast av väskorna innan vi stack ut på stan. Vi fick nämligen några frågor som vi skulle besvara genom att hitta olika platser och ta kort på ställerna.

Efter ett tag orkade vi inte leta efter platser längre så vi stannade i Kungsträdgården för att sola och äta glass.

Klockan 15.00 blev det ett besök på Riksdagen. Var faktiskt lite intressant och se hur det ser ut därinne. Tyvärr hände en liten tråkig grej, en tjej i klassen föll ihop och fick åka till sjukhuset. Som tur var fick hon komma tillbaka till oss senare på natten och åkte sedan med oss hem dagen efter. Iallafall gick vi till vandrarhemmet efter Riksdagen och sedan iväg till en resturang. Vi kunde egentligen göra vad vi ville efter maten men jag och mina kompisar var så trötta att vi stack tillbaka till vandrarhemmet för att chilla.

Vårat vandrarhem var en båt!

Dag två i Stockholm började med att vi steg upp klockan sju på morgonen för att ta en promenad. Var rätt härligt enligt mig. Vi åt snabbt frukost och städade rummen och sedan bar det av på stan igen. Vi hade fortfarande platser kvar att besöka. När vi var klara drog vi in på gallerian för att kicka på kläder och killarna hittade nå spel att leka med..

Sist men inte minst blev det ett besök på Justitiedepartementet. Tror alla höll på att somna där, hehe...

Hade två galet trevliga dagar med klassen och jag vill verkligen göra om det igen!!!!

Jag lever

Vet inte varför uppdateringen har varit så låg, det har bara blivit så.

Iallafall tänkte jag bara säga att jag har haft en jättebra dag idag. Tog en fika med Victoria och Evelina efter skolan. Var ett tag sedan man såg dem. Håller dessutom på att packa just i det här ögonblicket, min klass och juridikklassen åker till Stockholm imorgon och stannar där till onsdag. Upp med tuppen ska man för våran buss går halv sju.... Blir till att lägga sig tidigt ikväll.

Aaa, vi får hoppas på att uppdateringen blir bättre när jag kommer hem igen för jag kommer inte ha med mig datorn till Stockholm. Tror dock att jag tar med mig kameran så lär väl dyka upp lite bilder här. Vi får se.

Natti natti.

Inte så jättepeppad

Blir visst dans ikväll. Fast jag inte har varit på dans på över en månad känner jag mig inte sugen på att dansa. Kan vara för att jag egentligen hade andra planer ikväll som gick i botten. Jag blir så opeppad på att göra upp nya planer när det blir så. Visst så hade jag funderat på att åka och dansa ikväll, men det var iaf inte bestämt. Jaja, så fort jag kommer upp på dansgolvet kommer nog suget fram. Som sagt har jag ju inte dansat på över en månad!!

Sjukis

Bild från i onsdags.

Blev hemma från skolan idag. Kände redan i tisdags att jag började bli förkyld men endå envisades jag med att vara med på yoga och gympa med skolan. Smart tjej.. Ska försöka få gjort några skolarbeten annars ska jag bara ta det lugnt eftersom en kompis kanske kommer och hälsar på imorgon.

En sväng hit och en sväng dit

Känns som det var en evighet sen jag var i Holm, men nu är jag äntligen här. Kom hit igår efter att jag var på ett möte eller vad man ska kalla det, med friidrotten. Vi fick olika problem som vi skulle lösa. Åkte sedan hem till Martin och var där en stund. Jag är inte mycket för barn men hans syskonbarn är bara för söta:) När jag kom hem hade pappa lagat världens godaste middag och det var första gången han lagade maträtten!

Nu ska jag fortsätta lata mig och vila upp mig för hälsoveckan vi ska ha på skolan nu till veckan. Tack vare det kommer jag inte ha en enda sovmorgon! Grr..