Stockholmsresan med klassen

Nu ska jag äntligen ta tag och berätta om min resa till Stockholm med klassen.

För exakt en vecka sedan klev jag upp ruskigt tidigt och var på skolan strax efter sex på morgonen. En dubbeldäckare plockade upp oss eftersom vi var två klassen som skulle åka, dock var vi knappt 20 stycken totalt så en vanlig buss skulle ha räckt.. Men det var skönt för då hade min klass hela övervåning för oss själva och det var rätt najs!





Efter några timmar kom vi fram till Stockholm och lastade genast av väskorna innan vi stack ut på stan. Vi fick nämligen några frågor som vi skulle besvara genom att hitta olika platser och ta kort på ställerna.



Efter ett tag orkade vi inte leta efter platser längre så vi stannade i Kungsträdgården för att sola och äta glass.



Klockan 15.00 blev det ett besök på Riksdagen. Var faktiskt lite intressant och se hur det ser ut därinne. Tyvärr hände en liten tråkig grej, en tjej i klassen föll ihop och fick åka till sjukhuset. Som tur var fick hon komma tillbaka till oss senare på natten och åkte sedan med oss hem dagen efter. Iallafall gick vi till vandrarhemmet efter Riksdagen och sedan iväg till en resturang. Vi kunde egentligen göra vad vi ville efter maten men jag och mina kompisar var så trötta att vi stack tillbaka till vandrarhemmet för att chilla.


Vårat vandrarhem var en båt!



Dag två i Stockholm började med att vi steg upp klockan sju på morgonen för att ta en promenad. Var rätt härligt enligt mig. Vi åt snabbt frukost och städade rummen och sedan bar det av på stan igen. Vi hade fortfarande platser kvar att besöka. När vi var klara drog vi in på gallerian för att kicka på kläder och killarna hittade nå spel att leka med..



Sist men inte minst blev det ett besök på Justitiedepartementet. Tror alla höll på att somna där, hehe...



Hade två galet trevliga dagar med klassen och jag vill verkligen göra om det igen!!!!

Kommentarer
Postat av: Leia ♥

Roligt med lyckad resa! :)

2011-04-27 @ 13:51:12
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Emma

Då gjorde nog vi liknande resa! Vi bodde på samma vandrarhem och var också på riksdagen!

2011-04-27 @ 18:59:10
URL: http://emmacb.blogg.se/
Postat av: rebecka

Nu säljer jag blont fint löshår som är helt oanvänt. Kika in och se om det är något för dig :)

2011-05-02 @ 20:13:28
URL: http://rrrebecka.blogg.se/
Postat av: Sebbe

Coolt.

2011-05-03 @ 09:47:13
URL: http://vandrarhem-helsingborg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0