Ung förlovning

Idag har jag och mina klasskamrater haft en het diskussion om ung förlovning. Richard tycker det är helt okej med att förlova sig när man är ung. Han menar att otrogenheten minskar när man är förlovad, för när man är påväg att vara otrogen ser man ringen och kommer ihåg att man har en person som man verkligen älskar och struntar då i att vara otrogen. Jag och Andrea tycker det är bullshit. Vi tror att man kan va lika mycket otrogen när man är förlovad som när man inte är det, det enda som avgör om man är otrogen eller inte är personen själv i frågan och då spelar det ingen roll om man är förlovad, gift eller bara en partner. Sedan tycker jag inte om ung förlovning, eftersom det betyder att man ska gifta sig med personen som man är förlovad med och jag tror man inte vet om man vill gifta sig med en person efter att bara ha varit tillsammans i 6 månader när man är 17 år. Om man endast gör det för att visa världen hur mycket man älskar varandra, är det bara onödigt. Det är i alla fall min åsikt.

Vad tycker ni om att förlova sig när man är ung?


Kommentarer
Postat av: Elsa - Fotoblogg

sv: haha ;)

2010-05-03 @ 19:29:15
URL: http://lucki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0