När månen går med långa ben

ååh så många minnen som dyker upp just nu! När jag gick på dagis lyssnade jag och mina kompisar jämt på När månen går med långa ben, vi älskade den berättelsen så grymt mycket. Vi har flera gånger försökt få tag på den utan att lyckas. Men nu för en stund sen fick jag för mig att söka på internet och jag hittade en sida där man kunde få höra några delar från sagan. Ni förstår inte hur glad jag blev att få höra den igen! Jag önskar bara att man fick höra allt och att Caroline och Victoria skulle vart här så vi kunde lyssna på den tillsammans och återuppleva de gamla minnerna från dagis när vi satt i sagorummet i den stora gyllene fotöljen och lyssnade på När månen går med långa ben.


De tre blondinerna :)

Kommentarer
Postat av: Mia

Om man är riktigt sugen kan man även köpa den där plattan på "Markattas" hemsida. Kolla upp det om du vill lyssna på sagan om och om och om igen :)

Jag lyssnade inte själv på den som liten men lyssnar på den nu förtiden med mina förskolebarn.



Tjing Tjong!

2010-05-25 @ 22:25:27
URL: http://www.finest.se/Morrighan
Postat av: Caroline Elvelund

Jag sökte på "när månen går med långa ben" och kom till din blogg. Jag har hittat hela sagan på spotify. Blev överlycklig när jag hittade den :D

2011-03-09 @ 15:21:59
Postat av: Sara F

Jag säger detsamma.. jag har aldrig egentligen vetat vad den där sagan hette som jag alltid lyssnade på på fritids. men visste att det handlade om en bäckahäst... så nu äntligen tack vare din blogg och senaste kommentaren så lyssnar jag nu på den på spotify, lovely!

2011-08-14 @ 20:28:27
Postat av: Jessica

Jag jobbar som producent för Markatta och gjorde just en sökning på "När månen går med långa ben".

Kan ju inte låta bli att informera om att Markatta firar 20 år i år och kommer att ge föreställningen "När månen går med långa ben" både på Kronhuset och på Amandas teater. Biljetterna kostar 100kr (60kr om man är under 20) och det är bara att maila mig och boka!



Mer info finns på www.markatta.net

2011-10-20 @ 14:39:59
URL: http://www.markatta.net
Postat av: Mimmi

Lyssnade också på "månen går med långa ben" när jag gick på dagis med barndoms vänner. Jag sökte faktiskt också upp den för ett tag sedan och när jag lyssnade på den så blev jag lika rädd för den "bleke greven" och jag minns hur jag fantiserade hur han skulle se ut, och hur rädd jag och mina bästisar för då var så rädda och satte oss verkligen in i den situationen som flickorna i "månen går med långa ben" var när de gömmer sig bakom några slags lådor eller något för att gömma sig för den här bleke greven.

Tycker det är så kul att andra lyssnade också på den vid samma ålder som jag själv gjorde. Riktigt bra :)

2013-12-05 @ 22:08:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0