Roadtrip

I fredags blev det en liten impuls-grej när Jonathan frågade om jag ville följa med till Stockholm över helgen. Hade inget bättre för mig så det var bara att packa ihop lite grejer och fara. Sedan fick jag veta att Jonathan skulle köpa bil och att de va därför han och hans pappa skulle fara dit.

Runt sju-åtta på kvällen for vi iväg efter en massa strul med kablar och grejer. Sedan satt jag och Jonathan och kollade på bilar på blocket som han skulle kunna tänkas köpa. Vi var in till hudik och tittade på en väldigt fin volvo och jag tror säkert Jonathan skulle ha köpt den om inte växeln var så konstig. Kändes som vi inte kom någon vart och strax efter Gävle slocknade jag och vaknade inte försen vi var i Stockholm. Då visade det sig att jonathan hade ringt på en bil som de skulle kolla på och då var klockan två på natten! Jonathan va nöjd med bilen så han köpte den, och vi som trodde att hela lördagen skulle gå till att leta efter en bil. Väl hemma hos Jonathans farbror slocknade vi alla. Inte fick man sova många timmar, redan runt nio på morgonen (ja, jag tycker det är tidigt, haha) var Jonathan uppe o stöka med datorn för att leta grejer till sin nya bil. Sedan var det snabba puckar för då skulle vi iväg till donken och käka frukost.

Runt fyra åkte vi hemåt, fast istället för att åka direkt till Sundsvall svängde vi av mot Mannesloge och dansade hela kvällen. Halv två på natten var vi påväg hem igen och vägen var lång och plågsam, haha. Stackars Jonathan skulle köra hela vägen och vi fick svänga av för att ta en powernap i 20 min. Tyvärr hjälpte det inte ett dugg och vi båda var slitnare och tröttare än innan. Det tog inte lång stund innan vi fick svänga av igen och den gången sov vi tills vi vaknade igen, tror klockan var runt sex-sju när vi vaknade. Halv åtta ramlade jag in i min lägenhet och stupade i säng, så skönt det var! Vaknade inte försen grannen väckte mig med sin "underbara" musik och då var klockan runt sex på kvällen, haha.

Är helt slut nu, men det var en otroligt rolig helg med en massa bilåkande, som jag sa till Jonathan "Det är rätt härligt att åka bil ibland" :)


Bilen Jonathan köpte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0