Sommardansskolan

Ska berättas lite kort vad som hände under dagarna. Kommer bli svårt eftersom det hände så mkt roligt.

Fredag: Jag, Martin, Viktor, Evelina, Magnus, Björn och Erik tog tåget till sommardansskolan.

Björn och Magnus



Jag och Martin


När vi kom dit fick vi reda på att vi hade bestämda sovplatser och att dom hade flyttat alla förutom Martin, Evelina, Magnus och Victoria till nybörjargruppen (gul-grupp) (?!). Vi blev lite depp och tänkte att det kommer va skit strängt. Men ack så fel vi hade!

Lördag: Victoria och alla andra från hela sverige anländer. Vi leker lekar, lär oss gammeldans. Vi i gul och grön-grupp fick även lära oss grundstegen i rock. På kvällen blev det lek o bus.


Säcklöpning var en av lekarna


Att en kille och en tjej skulle byta kläder under ett lakan var också en lek kisarna hade hittat på

Söndag: Hade de första bugg-lektionerna innan det bar av för oss gula på en utflykt till en grotta. Tyvärr var det så dåligt väder så vi kunde inte göra allt som kisarna hade planerat. Men inte hängde vi läpp för det! Istället fick vi lära oss acro som inte grön-grupp fick göra (ha!)

Utflykt i grottan


Jag, Björn och Viktor som utför acro.



Twister var mycket populärt och det är ju bara att erkänna att jag var den bästa ;) haha

Måndag: Buggade hela dagen + ett pass boogie-woogie.
 
Tisdag: Ännu mer bugg och en kurs i att lära sig lindy. Senare på kvällen blev det fin middag och sedan dans.

Dans

Onsdag: Sorgligt men sant så kom den sista dagen på sommardansskolan. Det började som vanligt med lektioner i bugg. Sedan blev det till att träna till uppvisningen som vi hade senare på eftermiddagen för nära och kära.

Kommer sakna alla personer jag träffade och lärde känna. Men hoppas att vi kommer ses igen om inte på nästa års sommardansskola =)

Pussar <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0