Övernattning

Så nu ska jag äntligen berätta vad som hände i torsdag med Kamratstödjarna. Det började med skola som vanligt, sedan tog vi skolbussen till Österström där vi skulle övernatta. Påväg till Holm mitt ute i skogen, stöter vi på två älgar på vägen, en inne i skogen och sedan ännu en till ute på ett hygge, kan man säga. Gu, vad alla blev uppspelta av några älgar. Som om man inte har sett en älg förut, haha. När vi kom fram hände det inte så mycket i början. Vi åt frukt småpratade, bäddade, ja sånt man brukar göra när man åker bort. Fast för Victoria blev det inte så mycket att åka bort, eftersom det var 100m till hennes hus och hennes föräldrar äger hela stället, men de gick ändå. Vi lekte två lekar lärarna hade kommit på. Tidningsleken och älsklingsleken. Tidningsleken vet nog alla hur den går, kanske inte älsklingsleken, men de orkar jag inte förklara. Så om ni vill veta får vi söka på google eller något sådant. Klockan sex vare mat så strax före det gick vi ner till herrgården. Satte oss till bords och småpratade, hade väldans trevligt. Fick världens godaste mat (som man alltid får där) kycklingflié på spett, med vitlöks - och basilikasås och rödvinssås med friterade potatisklyftor till. Som efterrätt blev det glass med vitchokladsmousse med choklad sås. Mums säger jag bara! Medans vi satt och var allmänt trevliga med varandra, så trollade jag lite för dom. Haha. Körde den klassiska trolla-bort-tandbetaren. Som alla visste hur jag gjorde, eftersom alla hade ju självklart också sett trollkarlens hemligheter. Haha. När vi var mätta och belåtna gick vi tillbaka till huset och lekte ännu mer lekar. Någon choklad-ätar-lek som har hur rolig som helst och tallriks-leken, det var de bästa på hela kvällen. Jag har aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv! O tro mig jag har skrattat mycket i mina dagar. Men tyvärr kan jag inte avslöja vad den går ut på. För då förstör man poängen kan man säga. Efter det körde vi min älsklingslek som kallas djur-leken. Den har ingen mening och är bara allmänt flummig. Men om man är trött och lite små konstig så är den, den perfekta leken. Den orkar jag inte heller förklara. Förlåt för att jag genar lite, men skrev så mycket i förra inlägget och nu blir det ännu mer (kan ju inte sitta här hela dan). När vi hade kört den leken ett bra tag gick jag, Victoria, Martin och Viktor o hämtade kvällsfika. Fanns mycket smått o gott. Dagen började närma sig sitt slut. Evelina i åttan lärde oss två kortleks-trick och på slutet körde vi lite charader som var helt mysko. En mening var typ "tre varma mackor åt grillad hackspätt.." (nåt sånt) asså, what? och när man väl kom på ett ord så kom man inte ihåg dom förra orden och man fick inte ihop några vettiga meningar. När vi hade gjort oss klara för att sova så planerade alla tjejer förutom jag att skrämma Viktor när han hade somnat, samtidigt som lärarna hade tänkt att skrämma oss. Men de blev inte så lyckat. Lärarna hade gömt en väckarklocka med en läskig alarmsignal i ett förråd som ringde samtidigt som vi var vakna och när tjejerna skulle skrämma Viktor typ ett på natten var han och dom andra killarna fortfarande vakna så när tjejerna kom in i deras rum skrämde dom tjejerna i stället. huahua. Värst var det iaf att kliva upp kvart över sex på morgonen för att sedan åka till skolan. Gissa hur pigg man var då?

Tyvärr har jag inga bilder från kvällen. Men de knäpptes en del, så kan försöka få tag på nåt =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0