090119

Usch, kunde verkligen inte somna igår kväll när jag gick och la mig. Klockan hann nog närma sig halv ett innan jag äntligen somnade. Det märktes imorse när jag vaknade. Var verkligen inte pigg, fast det brukar jag inte heller va på mornarna, hehe. I alla fall tog jag mig upp ur min sköna säng och det bar av till skolan. Hände väl inte så mycket där. Bestämde vilken färg jag ska ha på balklänningen. Förra veckan valde jag ljusblått, men ju mer veckan gick ju osäkrare blev jag, så jag fick ta till lite råd av alla. Många tyckte att jag skulle välja ljusblått medans det fanns några som tyckte att de skulle bli finare med mörkblått. Så idag på syslöjden tog jag Isabelle, Caroline och Martins hjälp att välja. Först valde Isabelle och Martin bestämt att jag skulle ha ljusblått! Men så kom Caroline på att jag skulle ta rest tyg och sätta det runt mig som en klänning för att verkligen se vilken som var bäst. Och jag kan säga dig att det blev mycket svårt! Till och med Isabelle och Martin började tveka. Men efter många om och men blev det till slut mörkblått. Jag tror det kommer bli jätte bra =) Ska ha en lång axelbandslös. Det är väldigt många som ska ha likadant. Antingen kort axelbanslös, lång axelbandslös och blått. Men vadå? Man vill ju ha det man själv tycker är snyggt om alla andra också tycker det är snyggt får dom också ha det. Men om man nu inte vill se ut som alla andra och 'sticka' ut så får man ändra på sina planer och göra nåt annat. Men jag tycker inte att man ska klaga på de andra och be dom ändra sina idéer. 

Förutom att planera balklänningar har jag nyss bakat mina specialmuffins med chokladbitar i, mums! så goda och oemotståndliga, så nu sitter jag och tjockar muffins med ett glas mjölk. Bättre blir det inte!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0