Brand?

Ibland börjar man fundera om det ändså inte händer mer saker på våran lilla plutt skola mitt i skogen än alla andra skolor som finns i stan. För nämligen idag på lunchrasten när jag och Isabelle kom tillbaka till skolan efter att ha varit nere på macken för att köpa lunch (godis) då vi hörde att de tjöt lite smått. När jag såg att lärarna skrek på eleverna att gå ut från skolan och ställa sig borta vid fotbollsplan kopplade min hjärna att det var brandlarmet som gick. När vi sedan kom till folkmassan fick vi reda på att det inte alls bran utan att en kille hade stått och slagit på brandlarmet så att de till slut gick igång. Efter ett tag kom också brandbilen och när dom hade fått stopp på larmet fick vi äntligen gå in. Tyckte synd om dom som inte hade någon jacka på sig, som Caroline som bara stod i en tunn t-shirt.

Blir inte roligt för han som gjorde det, kommer få böta rätt mycket, 20 000? Tror till och med att det skulle bli en utredning.
Men jag säger då det. Allt ska visst hända i Liden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0