Fjällresan

Jag lovade ju att berätta om fjällresan så nu kommer det lite kortfattat om vad som hände;

Det började på fredag morgon då vi tog bussen till Vemdalen. Mysig busstur med intressanta diskussioner och film. När vi kom till Vargen (skid&vandrarhem) hade vi väldans problem med rummen. Våran lärare sa att det skulle va fyra bäddsrum, men så var det visst inte det i vissa rum som vi hade fått och så hade martin, martin och magnus fått nr 13 och det rummet fanns inte ens, haha. Till slut ordnade sig allt och vi drog till backen. Det var hyfsat roligt förutom att mina pjäxor var för små och det regnade. På kvällen var det mys i stugan och det blev lite film o myspys med alla. På Lördag morgon klev vi upp vid sju, åt frukost och sedan bar det av med längdskidorna, vi skulle nämligen ta en tur på fjället. Det värsta var verkligen när vi skulle upp på fjället. Vi skulle åka upp för en brant jävla backe där det var massa spår och kullar och där skulle man åka upp med en lift. Jag och Issa höll på att dö. Men vi var otroligt skickliga och tog oss upp utan att ramla. Medans det fanns andra som gjorde det, hehe. Turen var helt underbar med strålande solsken. Påvägen hem var det bäst, vi skulle åka 'offpist' i nerförs. Det var så himla roligt för alla ramlade som käglor hela tiden! Och det var inte för att det gick fort utan för att snön var så jävla djup och lös. Vi tog oss i alla fall hem och på kvällen blev det mer film och mer myspys. På söndagen packade vi ihop oss. De flesta drog till backen men jag, Mantha, Elin och Amanda stannade kvar i stugan och kollade på Twiligt (som dessutom blev tredje gången för mig den helgen) sedan drog vi till backen för att äta lunch med dom andra innan vi begav oss hem. Hem resan är inte så mycket att snacka om, vi sov.

Det var helgen det och det var otroligt roligt och jag ångrar inte en sekund av det! Sorgligt men sant så var det sista resan med nian och jag kommer sakna alla så otroligt mycket när vi snart kommer splittras.

Tack för en underbar helg <3

Kommentarer
Postat av: Anna-Viktoria

Ni verkar haft skitkul! Klassresor är lite speciellt sådär...

2009-04-08 @ 11:24:19
URL: http://annaviktoria.wordpress.com
Postat av: H A I D I J A K O B S S O N

hihi hoppas du har en bra påsk :) vad gör du denna onsdag ? ;>

2009-04-08 @ 13:00:47
URL: http://haaiidi.blogg.se/
Postat av: H A I D I J A K O B S S O N

hihi hoppas du har en bra påsk :) vad gör du denna onsdag ? ;>

2009-04-08 @ 13:01:05
URL: http://haaiidi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0