Har brytit mot en norm

För den som inte vet vad en norm är kan jag berätta att det vanligaste begreppet  är "en oskriven regel". Som en uppgift på kursen människan socialt och kulturellt skulle vi bryta mot en norm. Roligt eller vad?? Så tidigare idag knallade jag och min grupp ner till stan för att bryta normer. Vi började på H&M där jag och Olle skulle handla kläder. Olle var nämligen riktigt sugen på ett par korta jenas. En manlig expedit tittade väldigt konstigt på oss (enligt våra iaktagare i gruppen), sedan verkade han lite nervös när Olle behövde en större storlek på shortsen. Vi gick vidare till Gina Tricot som blev lite fail. Tydligen var tröjan Olle valde väldigt populär bland killar, hm.. Succé blev det på Kicks när Olle var ute efter en parfym. Hon som skulle hjälpa oss tittade först på mig som om det var jag som behövde hjälp. När han berättade att han var ute efter en parfym undrade hon om han skulle ge bort den. Eftersom han skulle ha en parfym till sig själv ledde hon oss till herrparfymerna, han berättade att han gärna skulle vilja testa Britney Spears-parfymer så fick han till svar att det fanns tyvärr inte för män. Det gjorde såklart inget för Olle, han ville gärna testa tjejparfymerna så vi knallade över till den sidan av affären.

Till en början var det riktigt svårt att hålla masken, men sedan gick det jättebra och det var så himla roligt! Vill bryta normer igen och igen och igen!!! hahaha.


Dagens stjärna (till vänster) Foto: Eveline

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0