Nu ska jag skriva nå smart

En sak jag har tänkt på länge är hur många personer som gör allt för att synas och bli 'känd' på internet. Nu syftar jag på dom som vill bli kändabloggen och bilddagboken.

Om vi börjar med bloggare. Visst kommenterar många (alla?) på andras bloggar för att andra ska hitta till deras bloggar, det gör även jag. Men att skriva sin blogg-adress tio gånger om och skriva att man ska kolla in bloggen känns lite patetiskt?

På bilddagboken (som nog många har) har dom börjat med fokus och då när man klickar på en bild är det inte helt ovanligt att man ser en kommentar där det står att man ska kolla in deras sida. Asså det har ju ingenting med bilden i sig att göra.

Båda två tyder på ful smygreklam (elr vad jag ska säga), inget har ju med blogg-inlägget eller bilden att göra. Vem vill ha en massa kommentarer där det egentligen inte är riktat mot sig själv. Man blir helt enkelt utnyttjad.

Om man vill göra reklam för sin blogg/bilddagbok så tycker jag att man ska gö det genom att skriva en fin kommentar istället. Uppskatts mycket mer kan jag säga. Så ett stort plus till alla dom som gör det redan ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0