Mitt Norden Cup

Glömde att uppdatera hur det gick på tävlingen förra helgen (dock var jag inte med). Men har haft rätt mycket att göra den här veckan.

Jag var höjdhoppsansvarig och skulle se till att allting fanns på plats, kunna alla regler och bestämma vad alla höjdfunktionärer skulle göra. På lördagen flöt allting på hyfsat bra, förutom när datorn började krångla samtidigt som jag skulle berätta höjden, vem som skulle hoppa och fylla i resultatet. Blev lite för mycket för mig men som tur var kom Åsse och hjälpte mig.

På söndagen blev det lite knivigare, drog till tävlingen och såg inte någon höjdfunktionär, så jag plockade fram allt själv så vare bara att börja när funktionärerna och tävlande vars på plats. När det var en kvart innan höjdhoppet skulle börja hade EN funktionär anlänt (det skulle komma tre) och hon som kom skulle egentligen inte va fuktionär, hon hade bara antagit att man skulle jobba båda dagarna. Vilket var tur att hon trodde för annars hade jag stått där själv för inga andra funktionärer dök upp! Som tur fick vi en pappa att ställa upp och sedan var Dennis så gullig att ställa upp. Sedan får vi inte glömma mor min som hoppa in när Dennis var tvungen att åka. Är jätteglad över mina hjälpande händer, vettetusan vad jag skulle ha gjort annars. Så trots att mina funktionärer inte dök upp gick söndagens tävling jättebra!



Bild från Kraftmätningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0