En underbar helg i Liden

I fredags slutade jag halv tolv, hade möte med min grupp i tidningsprojektet, drog på stan och köpte presenter till mamma och brorsan, sedan träffade jag min andra brorsa och åt lunch med honom. Blev bjuden igen, hihi :) Mötte upp Martin och vi drog hem till honom. När klockan var runt sex kom Norberg och hämtade oss, sedan for vi och plockade upp Hampus, för vi skulle nämligen basta och bada jacuzzi! Det var någon man i Liden som hade byggt om en källare i något gammal hus till ett litet spa, som han var så snäll och lånade ut till oss. Vi blev även serverad dricka och chips. Det fanns också en dörr nere i spat som ledde ut, så alla förutom Norberg sprang ut och rullade oss i snön innan vi gick in i bastun. När Norberg hade bestämt sig för att också rulla sig i snön så blev det lite missförstånd mellan han och Hampus så Norberg låste ut sig själv och vi andra märkte inte det (vi satt ju i bastun!) haha. Senare på kvällen åkte vi hem till Martin och kollade på film innan vi somnade.

Runt 10-11 vaknade alla till liv, men tror att vi drog oss några timmar till. Alla var vrålhungriga men vi gruvade oss för att gå utanför rummet. Det är nämligen svinkallt i Martins hus, 13 grader på fredagen! Men vi tog oss upp, fick mat i magen. Norberg och Hampus var tvungen att dra en snabbis och då kom BG och hälsade på i kanske 10 minuter. När Norberg och Hampus hade kommit tillbaka åkte vi och handlade mat och när vi kom tillbaka till Martin så hamnade jag framför spisen?! Hur hände det som.. På kvällen åkte vi bort till våran gamla högstadieskola och spelade innebandy. Men det blev inte så roligt efter att BG sköt en boll i ansiktet på mig och när han frågade hur det gick slog han mig i huvudet med klubban.. Haha :( Kvällen slutade med att BG:s bil blev uppdragen ur en bäck av en buss. Som tur var klarade sig BG, Hampus och bilen sig bra.

Åkte hem på söndagen och firade farsdag hos farfar. Pappa blev glad över presenten från mig och min bror, så det var ju bra. Annars var det lite drygt då vi satt och tittade på hockey och fotboll hela tiden, jag som är jätteintresserad.. Speciellt roligt är det när laget man hejar på förlorar. Eller så inte.

Har haft en underbar helg och alla måsten har varit som bortblåsta, precis som jag hade hoppats på. Fick även ett sms av Martin idag att vi måste umgås oftare. Uppehållen är förstora och det kan jag hålla med om! Så jag har inte skrämt bort honom iaf ;) haha.

När jag skaffar en bättre kamera lovar jag att ta mer bilder som jag kan lägga upp. Känns tråkigt med inlägg med endast text. Men det är svårt att lägga upp bilder när man inte tar några bilder..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0