Sommardansskolan

Igår kom jag hem efter fem helt sköna dagar på sommardansskolan. Gissa om man är slut i kroppen?

I Fredags åkte jag, Martin, Maja, Nathalie och Kristoffer mot Myrviken. Bara för att jag inte fick läsa kartan åkte vi vilse och om inte jag efter ett tag hade fått kollat på kartan och upptäckt att vi åkte åt helt fel håll, vet jag inte vart vi hade hamnat, haha. Vi kom iallafall fram efter ca 3½ timme (och det skulle ha tagit kanske 2½ timme annars) och vi träffade flera personer som man inte har sett på evigheter!!!

lördagen blev det lite bus på morgonen där vi bland annat fick lära oss folkdans innan det blev bugg på eftermiddagen. På kvällen blev det tävlingar innan det var dags att åka på dans med Shake. 

Söndagen var ingen höjdare för mig. Vi skulle ha Rock nästan hela dagen men eftersom det inte är så bra för min rygg så skippade jag det, istället tyckte jag att jag kunde få bugga med blå grupp istället (som jag gjorde dagen före) men det fick jag inte eftersom det skulle bli orättvist mot de andra som hellre ville bugga än att köra rock. Men blev extra träning efter middagen så fick dansa av mig då istället.

Måndagen var nog bäst. Det var lindy hela dagen och det är så grymt roligt! Fast jag syndade lite och gjorde 'grod-hoppet' fast jag egentligen inte får hoppa, hehe.

Tisdagen bestod av Boogie-Woogie, helt okej, men inte lika roligt som lindyn ;) 

Onsdagen, sista dagen. Hade bara lektion i bugg innan vi var tvugna att packa ihop våra saker och sedan öva på alla danser eftersom vi sedan skulle visa upp vad vi hade lärt oss i en uppvisning.

Det går inte att beskriva med ord hur otroligt roligt det är på sommardansskolan, man måste uppleva det själv för att förstå och hur många nya vänner man hittar!!


Den hår låten kommer alltid påminna mig om SDS 2010

Kommentarer
Postat av: caroline

va roligt:)

2010-06-22 @ 12:59:13
URL: http://carolineklund.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0