Jobb(ig) helg

Äntligen är helgen över! Kom hem strax efter tre på lördagmorgon efter dansen, som förövrigt var grym! Klev upp kl 8 eftersom det stod på mitt jobbschema att jag skulle börja nio. Halvtio när ingen hade kommit än gick jag och knackade på hos en av ägarna som bor på området. Nej men jag behövde inte börja nio utan kl tolv för det hade blivit lite ändringar. Tror någon hade glömt att berättat det för mig? Så jag åkte hem och sov någon timme innan jag dök upp igen. Eftersom det både var tacobuffé och ett sällskap som hade beställt en trerätters-middag tyckte ägaren att jag skulle stanna kvar till halv åtta och hjälpa till. Gjorde inte mig någonting. Kom hem klockan tio på kvällen.. Men lite extra cash sitter inte helt fel :)

Idag fick jag börja tolv och sluta fyra. När jag hade en halvtimme kvar frågade ägaren mig igen om jag kunde jobba till fem. Visst, inga problem. Så det var bara att sätta sig ner och käka lite efterrätt som blev över efter gårdagen och vänta tills klockan blev fem. Helt okej!

Imorgon ska jag ta en välförtjänt sovmorgon och sedan bär det av till stan för på tisdag blir det till att fira Martin. Vad jag längtar!


Till något helt annat.. Tittade på pinocchio förut och jag har upptäckt saker som man inte upptäckte när man var liten.. Hehehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0