A walk to remember..?

 Igår var det friluftsdag på södra berget. Hade jätte ångest över hur jag skulle ta mig dit. Inte nog med att det är en lång jävla backe utan jag skulle hitta vägen dit också på egen hand. Men som tur var fick jag åka med Josefin och Jenny ♥ Dagen innebar då att vi skulle gå en sträcka på 7 km (i skogen) i olika gruppen. Min grupp tryckte jag skulle ta hand om kartan. Yes! Jag som är grym på att läsa kartor! Haha.. Det visade sig också att jag var duktig på det och när jag tänker efter så är jag ju rätt bra på det :)

När vi äntligen var klara gick jag ner till stan mötte upp Martin, vi åkte hem till mig, käkade, bytte om och sedan bar det av på dans. Kan säga att vi inte hade tur med bussarna när vi skulle hem! När dansen var över gick vi till busshållsplatsen, bussen hade gått för en kvart sen! Vi orkade inte vänta i en timme på nästa buss så vi knallade ner till stan och det är väl några km. När vi kom ner till stan kollade vi när bussen hem till mig skulle gå, då hade den gått för FEM minuter sen!!! Vi orkade då inte heller vänta på nästa buss och vi hade ju inte så jätte långt kvar heller, så vi knallade till macken i Granlo för att köpa lite gotta, sedan var det vara några ynka hundra meter innan vi äntligen var framme. Sammanlagt gick vi ungefär 3 mil under dagen!

Vi köpte en Ben&Jerry´s som vi skulle dela på. Först tänkte vi köpa caramel chew chew men så fick martin mig att byta till chunky monkey. Dålig idé! Den var inte alls nå speciellt god.. Eller vad tycker ni?



Höst ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0