stök och bök

Nu har jag varit riktigt duktig, har städat klart hela rummet (som är ju så oootroligt stort!) och även hunnit med att baka frukostbullar, dom är hur goda som helst och jag var ju tvungen att baka lite bröd eftersom pappas scones misslyckades, hehe. Ska snart börja med musik och historia arbeterna, men tänkte vänta tills brödet är klart. Medans kan ni få receptet här:

Frukostbullar (även kallad grötbullar)

1½ dl vatten
1 dl havregryn
2 msk margarin
1 krm salt

Koka upp och häll i en bunke.

1½ dl mjölk

Häll över.

1/3 pkt jäst
2 msk sirap
4-5 dl mjöl

Arbeta ihop en smidig deg.
Baka ut till 10 bullar och platta till dom lite.
Jäs 15-20 min.
Grädda i 10 min

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0