Sidsjön

Friluftsdag med skolan. Det började med att vi i nian fick en 'föreläsning' om köldskador av elever från barn och fritids programmet. Som vi tyckte va lite onödigt eftersom vi hade det förra året också, så hade väl varit bättre om sjuorna hade fått gått på det, som inte hade hört det där?

Iallafall så åkte det flesta slalom, men inte jag eftersom jag ska tävla imorn så vill inte va helt död då. Dessutom kostar det typ 200 kr att hyra och vi var där i ca 2 timmar, plus att det var en jätte lång kö. Men det blev inte så mycket vila i början, för Tobias fick den 'brilianta' idén att vi och Martin M skulle gå upp för slalom backen. Sagt och gjort gjorde vi det. Och jag säger bara fyfan! Efter 20 meter var vi alldeles slut i benen. Men efter inte allt så många om och men kom vi upp och vi satte oss och vilade högst upp, samtidigt som vi var lite sociala med dom som kom med liften. När vi skulle ner åkte jag bak på Martin Bs skidor och Tobias på Magnus skidor. Det gick, men det var väldigt läskigt och dom hade problem med att svänga så jag och Tobias valde att hoppa av och gå ner med livet i behåll istället för att dö en ytters plågsam död, haha, närå. När vi kom ner blev det fika för hela slanten tills vi skulle hem.

















I bilen påväg hem då jag, Victoria och Caroline fick trängas bak i bilen med två par skidor och en snowboard.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0