Dans

Igår kom jag hem runt halv tolv, pratade lite med emil och duschade, så klockan han bli tolv när jag kröp ner i sängen så hade ingen ork att skriva hur det var på dansen så gör det nu istället.

Jag, Isabelle, Martin, Viktor och Modin (självklart många andra också i nian också) tog bussen ner till stan direkt efter skolan. På bussen var det två fyllon (som också var något höga) som satt o predikade för oss att man inte skulle ta droger, för då skulle man bli som dom. Allt ihop var så fult, men också drygt eftersom ena mannen sa hela tiden "ta inte droger, då bli ni som mig! Jag har tagit droger i 16 år!". Dom trodde inte heller på oss när vi sa att vi aldrig hade rökt på och mannen som hade tagit droger i 16 år påstod att han hade varit ren i 7 månader, som vi inte trodde så jätte mycket på. Till slut kom vi iaf till stan där vi gick direkt och käkade på subway, länge sen sist. Efter det minns jag faktiskt inte vad vi gjorde, vi strosade nog mest bara runt tills vi gick hem till Isabelles kusin där vi bytte om.

På dansen fanns det många bekanta, från våran skola men även vissa på dom andra skolorna. Vi dansade både bugg och foxtrot. Riktigt roligt och jag tror det gick bra för mig, hehe.  Det var också en bugg-tävling, alla från våran skola tyckte att Martin och Victria självklart skulle dansa med varandra då, eftersom Martin går i bugg och Victoria har gjort, så båda är grymma. Men Victoria hade lovat Björn att dansa med honom istället så jag fick ta Martin (vilken tur jag har). Lären från varje skola skulle först ta ut tre par som skulle gå vidare, och jag o Martin blev en av dom! Då lovade jag han att om vi skulle vinna hela tävlingen så skulle jag börja i dans. Men när Gunnar (våran lärare) skulle ta ut finalisterna valde han tyvärr Victoria och Björn. Jag och Martin skylde på att Gunnar inte såg oss och att han vill att sina elever skulle gå vidare (hehe). Men dom var jätte bra, bland dom bästa av finalisterna enligt mig, så fattar inte att dom bara kom trea.

Hade iaf en trevlig kväll och på tisdag blire dans igen! =D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0