090206

Ojoj, nu var det ett bra tag sen jag skrev senast. Men det finns lite anledningar till det. Har haft nationella prov i svenska på skolan (tisdag och torsdag) och då vill jag va utvilad så var inte ute så mycket på dator sedan har jag tränat tisdag, onsdag och torsdag. Av bara det blev man slut! Plus det hade jag också engelska och tyska läxa att göra. Men trotts det så känns det som det gick bra, både i nationella och läxan.

Förstår inte hur jag inte har så speciellt mycket träningsvärk, så många jobbiga övningar vi har fått gjort! I tisdags var det inte så speciellt, vanlig häckträning. Haha, jag, Dennis och Robban hade väldans problem med att få mig att få rätt ben till första häcken, men på det nionde loppet gick det! Tack Dennis som fick det att stämma =) Men i onsdags vare betydligt jobbigare. Det började med 4x100m, sedan 8x200m och avslutning på springandet 4x100m nedlöpning. Men tro inte att träningen var över då, nej då var det massa styrka och självklart skulle Robban ge oss den mest plågsammaste övningen tuppgång. Den går hur segt som helst att göra och den tar nåt så fruktansvärt i låren. 2x20m kanske inte låter så mycket, men när man kör den är bara 5 meter en pina. I torsdags hade jag förvånandsvärt lite träningsvärk. Men träningen var chillad, sprang över små små häckar för att träna snabbheten över dom. Det gick fin fint, fick rätt ben de flesta gångerna =)

Förövrigt känner jag mig lite smått sjuk. Igår när jag kom hem från träningen hade så grymt ont i magen att det kändes som jag skulle spy. Jag kände mig febrig och tog tempern men den låg bara på 37.8, fast det är rätt högt för att vara mig för annars brukar den ligga på 36,6. Lågt, jag vet. Men jag brukar heller aldrig ha feber, så kanske därför av den låga graden (vad vet jag?). Aja, mår lite bättre idag, men skippade idrotten på skolan. Bättre om jag är frisk på träningarna istället för att åka spridskor på skolan och frysa. Speciellt när jag ska tävla nästa helg.

Nu ska jag göra nåt vettigare än att sitta här och skriva sida upp och sida ner.

puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0